Reizigers Connexxion: informatie bij vertragingen kan beter

Huizen - Reizigers van Connexxion in Gooi en Vechtstreek zijn tevreden over de dienstverlening van het vervoersbedrijf. Belangrijste punt van kritiek blijft echter de (gebrekkige) informatie bij vertragingen.

De reizigers beoordelen het busvervoer in Gooi en Vechtstreek met een rapportcijfer 7,9, blijkt uit een klanttevredenheidsonderzoek waarvoor ruim 86.000 reizigers in heel Nederland ondervraagd.

De waardering voor het busvervoer wordt uitgesproken op diverse items. Het algemene reizigersoordeel op onder meer de aspecten reissnelheid, netheid, zitplaats, punctualiteit, klantvriendelijkheid en informatievoorziening ligt in deze regio boven het landelijk gemiddelde.

Het door de reizigers in het openbaar vervoer meest genoemde verbeterpunt is de informatie bij vertragingen. De beoordeling door de reizigers op dit item, binnen Gooi en Vechtstreek, ligt met een 6,1 wel iets boven het landelijk gemiddelde (5,9). Echter het verbeteren hiervan heeft ook in de toekomst blijvende aandacht, benadrukt Connexxion.

Bron: Nieuwsblad v Huizen