HILVERSUM - De aanpassingen aan de Hilversumse Mediamile - de digitale wandeling van het centrum van Hilversum naar het Mediapark - hebben effect: er wandelen twee keer zoveel mensen. Dat stelt Hilversum Marketing na een evaluatie.
Het aantal gebruikers van de Mediamile lag tussen augustus vorig jaar en augustus dit jaar op gemiddeld 80 per maand. Het aantal gebruikers lag tussen oktober en november van dit jaar op 200 mensen.
Mediamile aangepast
De Mediamile werd afgelopen oktober opgeknapt nadat vandalen de zuilen met beeldjes van onder meer Loeki de Leeuw sloopten. Er werd daarom afgestapt van de beeldjes en gekozen voor de thema's morse, radio, tv en pc. De app voor de wandeling werkt nog steeds hetzelfde, maar er is nu ook een papieren versie van de wandeltocht.
De opleving van de Mediamile is opvallend. Eerder besloot Hilversum Marketing niet veel geld meer te willen investeren in de eerder afgeschreven digitale wandeling. Nu is er toch weer besloten om geld neer te legen voor een campagne. Daarmee wordt verwacht dat het aantal gebruikers nog verder toeneemt.
💬 NH Gooi-nieuwsdienst
Meld je aan voor de NH Gooi-nieuwsdienst via WhatsApp en ontvang elke werkdag het belangrijkste nieuws uit 't Gooi op je mobiel. Stuur 'NH GOOI AAN' naar 0888505651!