Hilversum trekt flink de knip om het dorp de komende jaren te blijven promoten. De gemeente geeft meer dan een half miljoen euro subsidie aan Hilversum Marketing, dat het dorp de afgelopen jaren met meerdere campagnes ook al op de kaart zette.

Hilversum Marketing deed eerder een aanvraag voor een subsidie van 584.775 euro en krijgt dat bedrag nu dus volledig. De gemeente noemt het werk van de 'city marketing' waardevol en zegt dat de waarde 'in coronatijd met allerlei campagnes en activiteiten nog eens extra duidelijk gebleken'.
Het bedrag dat Hilversum Marketing krijgt ligt wel een stuk lager dan de afgelopen jaren. De lokale marketingorganisatie kreeg de afgelopen jaren meer dan zeven ton overgemaakt, maar sprak bij de oprichting al met de gemeente af dat de subsidie in de loop der jaren afgebouwd zou worden als het zelf haar boontjes kan doppen.
Kleine twee ton voor Mediaplein
Niet alleen Hilversum Marketing kan rekenen op een flinke subsidie, ook het nog op te zetten Mediaplein op de Kerkbrink kan rekenen op flink wat geld. Het krijgt een subsidie van 188.000 euro voor haar 'lab'.
Met die vorm wordt er - voor de komst van het Mediaplein zelf - al geëxperimenteerd met een programmering op het plein.
Lees ook
-
Modern Hilversums mediaplein moet uiterlijk 2024 'saaie' Kerkbrink vervangen
Woensdag 14 juli 2021 om 17:00