Verwarring en vertraging bij Hilversums paketpunt
Foto: NH Gooi
HILVERSUM - Een Hilversumse ondernemer zegt verschillende pakketten te zijn kwijtgeraakt na de plotselinge sluiting van pakketpunt BMB aan de Korte Noorderweg. Op sociale media vraagt zij zich af of meer mensen hetzelfde probleem ervaren. Er liggen nog honderden pakketjes binnen.
"Zijn er meer mensen hun pakketten kwijt door de sluiting van pakketpunt BMB op de Korte Noorderweg?", schrijft de ondernemer. "Ik ging zojuist langs en zag binnen nog honderden pakketten liggen."
Volgens haar gaat het niet om een incidenteel zoekgeraakt pakket. De vrouw runt een klein bedrijf en zegt meerdere zendingen kwijt te zijn geraakt door de sluiting van het afhaalpunt. "Echt schandalig."
Opengemaakte pakketten in het gesloten pakketpunt|Foto: NH Gooi
Post
De situatie roept op sociale media vragen op over wat er met de achtergebleven pakketten gebeurt en waar gedupeerde klanten terechtkunnen. In haar bericht vraagt de ondernemer zich af of zij aangifte moet doen of andere stappen kan ondernemen. Ze stelt dat PostNL haar tot nu toe niet heeft kunnen helpen. De winkel is sinds februari definitief gesloten.
Op de deur van het pand hangt nog een briefje. Daarop staat dat de pakketten die hier liggen, in de aankomende dagen zullen worden opgehaald en naar andere pakketpunten worden gebracht. Het is onduidelijk wanneer deze "aankomende dagen" precies zijn. "Hier zal u vanzelf bericht van krijgen", klinkt de belofte.
Het pakketpunt zelf is niet van PostNL, dus het briefje moet van de pandeigenaar zijn, laat een PostNL-woordvoerder weten. Het is ook voor hem onduidelijk wanneer de postpakketjes precies worden opgehaald. "Kijk in de app naar de Track & Trace voor de meest actuele informatie", adviseert hij. "Daar zullen alle verplaatsingen in worden gemeld."
Het briefje op de deur|Foto: NH Gooi
Politieactie
De winkel aan de Korte Noorderweg kwam eerder dit jaar al in het nieuws vanwege
een grootschalige politieactie. Bij een inval van de recherche werd een persoon aangehouden. De tegelzaak, waar ook een pakketpunt was gevestigd, werd toen tijdelijk gesloten. Klanten konden hun pakketten niet meer ophalen of afgeven. Dat gebeurde in februari.
Over de aanleiding van die actie heeft de politie destijds weinig bekendgemaakt. Wel liet een woordvoerder weten dat het ging om een geplande actie van de recherche, mogelijk in verband met een lopend onderzoek.
Het gesloten pand|Foto: NH Gooi
Oproep
NH Gooi is ook benieuwd of meer inwoners van Hilversum of de regio problemen hebben ondervonden door de sluiting van het pakketpunt aan de Korte Noorderweg. Mensen die pakketten missen of nog wachten op duidelijkheid over hun zending kunnen contact opnemen met de redactie.