Het Hilversumse stadsparkje De Kwekerij verhuist van de ene naar de andere kant van het station, maar de huidige zaken gaan niet mee naar het Oosterspoorlpein. Andere ondernemers zijn nodig om de gewenste reuring te kunnen brengen. Inmiddels is die zoektocht gestart.

Hilversum Marketing moet op zoek naar nieuwe ondernemers die aan de andere kant van het Hilversumse station aan de slag willen. Om verschillende redenen gaan kofiebar Stek, Bar de boules en Lokaal Hilversum niet mee naar het Oosterspoorplein, waar De Kwekerij de komende vijf jaar zal neerstrijken.
Hilversum Marketing gaat wel mee. Datzelfde geldt voor het inmiddels bekende houten frame op de kop van het Stationsplein. De 44 meter lange, 4 meter brede en 8 meter hoge constructie is demontabel en weer eenvoudig op te zetten. Op het plein aan de oostkant van station zijn er opnieuw drie kavels beschikbaar voor geïnteresseerde (startende) ondernemers.
Peuterbadje
"Het stadspark verhuist in het voorjaar en wat nemen we mee?", is de vraag die Hilversum Marketing stelt. Wat de citymarketingorganisatie betreft, kan het niet creatief genoeg zijn. "Een beachclub, een tent met vuurkorf of een peuterbadje met verschoningsruimte", zijn enkele voorbeelden die genoemd worden in de oproep.
Tekst gaat ver onder het artikel.
Lees ook
-
ProRail verrast Hilversum: toch meer ruimte nodig bij station
Donderdag 20 januari 2022 om 10:03
Belangstellenden hebben tot en met vrijdag 4 februari de tijd om hun ondernemingsplan in te dienen bij de citymarketingsorganisatie. Werkgroep de Kwekerij pikt de meest haalbare en originele ideeën eruit. In de periode april/mei staat de verhuizing naar het Oosterspoorplein op de rol. Dan wordt echt begonnen met de herinrichting van het Stationsplein en omliggende omgeving.
Levendig
In december werd bekend dat De Kwekerij definitief verplaatst wordt naar het Oosterspoorplein. Daar kunnen de ondernemers en Hilversum Marketing maximaal vijf jaar blijven. Voor 2030 moet ook aan deze zijde van het station een nieuwe entree zijn gerealiseerd, inclusief woningbouw, ondergrondse fietsenstalling, horeca, maatschappelijke voorzieningen en groen.
Sinds de zomer van 2020 is het stadsparkje een feit. De Kwekerij is een concept van Hilversum Marketing en de gemeente. Het idee is om het gebied levendig te houden en te maken totdat de ingrijpende herinrichting van het plein van start gaat. Ontmoeting, ontspanning, evenementen en ondernemerschap zijn de sleutelwoorden van dit initiatief. Vanwege corona zijn er tot nu toe enkel kleinschalige evenementen geweest.
Lees ook
-
Hilversum zoekt andere plek voor succesvol stadsparkje De Kwekerij
Donderdag 20 mei 2021 om 12:58 -
Hilversums stadsparkje wordt verplaatst naar andere kant van het spoor
Maandag 06 december 2021 om 16:15