ePrivacy and GPDR Cookie Consent by Cookie Consent Drie nieuwe Smaakmakersroutes in Hilversum | NH Gooi

Drie nieuwe Smaakmakersroutes in Hilversum

  • Vandaag om 14:48
  • Shivani Boer (NH Gooi)
Logo van de Smaakmakersroutes.
Logo van de Smaakmakersroutes. Foto: Smaakmakerscampagne
HILVERSUM – Proeven, wandelen en borrelen: Hilversum staat van 28 augustus tot eind september in het teken van eten en drinken. De Smaakmakerscampagne nodigt inwoners en bezoekers uit om de stad culinair te ontdekken. Nieuw dit jaar zijn drie routes die de lokale horeca op de kaart zetten.
De Smaakmakerscampagne draait om het beleven van Hilversumse horeca. Gedurende september verschijnen in de stad en online video’s, posters en animaties die de lokale ondernemers uitlichten. Via deze link vinden bezoekers tips per wijk, blogs, interviews en inspiratie voor culinaire uitstapjes.

Wandelen en proeven

Op zondag 7 september verandert het centrum in een wandelend restaurant. Deelnemers bezoeken vijf horecazaken en krijgen bij elke stop een gerecht met een drankje geserveerd. Deelnemen kost 39,50 euro per persoon.
“Zo ontdek je op een leuke manier nieuwe plekken en geniet je samen van de smaken van onze stad”, zegt Hilversumse centrummanager Deborah den Dulk.

Borreltasroute

Ook de Gijsbrecht van Amstelstraat doet mee met twee borreltasroutes, op zaterdag 20 en 27 september. Bezoekers vullen onderweg een tas met delicatessen en hapjes ter waarde van zo’n 50 euro. Deelname kost 29,95 euro.
Volgens gebiedsmanager Renske Schriemer is de route ‘een feestelijke manier om de vele traiteurs en delicatessenwinkels op de Gijsbrecht te ontdekken’.

Gratis hotspotgids

Naast de routes verschijnt ook een gratis Food & Drink Guide in A6-formaat. Deze compacte gids geeft een overzicht van Hilversumse horecazaken met tips voor ontbijt, lunch, borrel en diner. De gids is in september verkrijgbaar bij zo’n vijftig horecazaken in de stad.
Meer informatie en tickets vind je hier