ePrivacy and GPDR Cookie Consent by Cookie Consent Technisch probleem gemeente Hilversum opgelost: online afspraken maken kan weer | NH Gooi

Technisch probleem gemeente Hilversum opgelost: online afspraken maken kan weer

  • Gisteren om 15:29
  • Esther Villerius (NH Gooi)
De website van de gemeente Hilversum kampte vanmiddag met een technische storing.
De website van de gemeente Hilversum kampte vanmiddag met een technische storing. Beeld: gemeente Hilversum
HILVERSUM - Door een technisch probleem was het vandaag niet mogelijk om voor alle gemeentelijke producten een afspraak te maken na 26 november. De gemeente laat aan NH Gooi weten dat de storing inmiddels, enkele uren later, verholpen is. "De gemeente is blij dat de oplossing nu is gevonden en dat het systeem nu weer functioneert."
"De storing is zojuist opgelost en het afsprakensysteem werkt weer. De oorzaak van de storing is gevonden in de instellingen (de zogeheten configuratie) van de afsprakenmodule", aldus een woordvoerder. 
De angel van de storing lijkt uiteindelijk te zitten in de overgang naar een nieuw systeem. "De gemeente gaat over op een nieuw afsprakensysteem dat op 26 november live gaat. Sinds 6 november kunnen inwoners in het nieuwe afsprakensysteem alvast een afspraak maken op een datum vanaf 26 november. Inwoners kunnen een afspraak maken in het huidige afsprakensysteem op een datum die ligt vóór 26 november."

Excuses voor het ongemak

Wie vanmiddag tijdens het maken van een online afspraak geen afspraakbevestiging ontving, was waarschijnlijk de dupe van de haperende overgang. "Er bleek gisteren einde middag een storing te zijn in het nieuwe systeem, waardoor het niet altijd lukt om een afspraak te maken vanaf 26 november", licht de gemeente toe.
"Om die reden is de agenda van het nieuwe afsprakensysteem gisterenmiddag dichtgezet." De mensen die tijdens de storing toch probeerden een afspraak te maken, werden verzocht om het op een later moment opnieuw te proberen. "Inwoners die een afspraak wilden maken na 26 november en vanwege urgentie niet konden wachten, konden gedurende de storing bellen om telefonisch een afspraak maken met de gemeente."
De gemeente is zich "bewust van het ongemak dat dit heeft veroorzaakt voor onze inwoners" en biedt hiervoor haar excuses aan.